Fælles instrukser
Fælles instrukser for alle områder i Ældre & Omsorg
IV-behandling
F1 Sygeplejefaglige områder
F1.2.1. Dosisdispenseret medicin
F1.2.1 Bilag - Pjece dosispakket medicin
F1.2.1 Bilag - Vejledning ved ændring af medicin i doseringsperioden
F1.2.1 Bilag - Vejledning til opstart af dosisdispensering hos borgere tilknyttet medicinhåndtering
F1.2.2. Håndtering af medicindata fra fælles medicinkort (FMK)
Bilag:
Pjece med tjekliste - Sundhedsstyrelsen 2019 Korrekt håndtering af medicin (pdf)
F1.2.3. Håndtering og dokumentation af insulin
F1.4.1. Forløbskoordination demens på centrene
F1.4.1 - Bilag 1. Forløbskoordination demens på ældrecentrene
F1.4.1 - Bilag 2. Flowdiagram demensforløb RegionH Kommune
F1.4.3. Samarbejde mellem ældrecentrene og ældrepsykiatrisk team
F1.4.3 - Bilag_Forberedelsesskema til enhver kontakt
F1.4.4. Sansning, sensualitet og seksualitet hos mennesker med demenssygdom
F1.5. Samarbejdsaftale vedr. telemedicinsk sårvurdering
F1.5.1. Sårbehandling - kriterier for Neg. Pressure Wound Theraphy
F1.5.2. Telemedicinsk sårbehandling - kriterier for borgere i TMS
F1.5.2 - Bilag Arbejdsgangsbeskrivelse telemedicinsk sårbehandling
F1.5.2 - Bilag Flowchart telemedicinsk sårbehandling
F1.5.2 - Bilag Informationsfolder til borger, udateret
F1.6.1. Tidlig indsats centrene
F1.6.1 - Bilag 1 Inspiration til triage
F1.6.1. - Bilag 2 Opgavevaretagelse rød-gul-grøn
F1.6.2. Opsøgende og opfølgende hjemmebesøg
F1.6.3. Faldregistrering og faldudredning
F1.6.3. Bilag 1 - Strakshandlinger ved fald
F1.6.3. Bilag 2 - Rejse-sætte-sig-test
F1.6.6 Beboerkonference på ældrecentrene
F1.6.6 Bilag 1 - Opfølgning og dokumentation efter beboerkonference
F2 Hygiejne
F2.2.1 Håndtering af smitsomme sygdomme i ekstraordinære situationer
F2.2.2. Smitsom diarre / Norovirus
F2.2.3. Clostridium difficile og Clostridium difficile associeret diarre
F2.2.3. Bilag - Patientinformationsmateriale
F2.2.4 Coronavirus bilag 1 udgået
F2.2.4 Coronavirus bilag 2 udgået
F2.2.4 Coronavirus - COVID-19. Bilag 3 - Forholdsregler ved aerosoldannende procedurer
F2.2.4 Coronavirus - COVID-19. Bilag 4 - Manual til selvtest COVID-19
F2.5.1. Tilbagetrækning af fødevarer
F2.5.2. Fødevaresikkerhed Listeria
F2.5.3. Prøvetagning af fødevarer
F2.5.3 Bilag 1 - Oversigt over prøveplanen Gildhøjhjemmet
F2.5.3 Bilag 2 - Oversigt over prøveplanen Nygårds Plads
F2.5.3 Bilag 3 - Oversigt over prøveplanen Æblehaven
F3 Hjælpemidler
F3.2. Rekvirering af hjælpemidler på centrene
F3.2. Bilag. Tjekliste standardmadras
Hjælpemiddelkatalog på ældrecentrene
F3.3. Anskaffelse af trykaflastende foranstaltninger
F3.3. Bilag Trykaflastende foranstaltninger
F3.5. CPR-relaterede hjælpemidler/anskaffelse af
Bilag 1 til F3.5. CPR-relateret hjælpemidler spl-ass-tp
Bilag 2 til F3.5. CPR-relateret hjælpemidler VIS-udskrivningskoordinerende rehabiliteringsteam
F3.6. Digital ansøgning om hjælpemidler
F3.7. Nødkald til hjemmeboende borgere (ikke ældrecenter)
F3.8. APV-redskaber (arbejdspladsredskaber) i hjemmeplejen
Bilag 1 til F3.9 - Sådan logger du på appen
F3.10. Rekvirering og opsætning af mobiltelefon til GPS og GPS tracker
F3.11 Sleep tracker - Emfit QS
F3.12. Rekvirering af diabetes testmaterialer, kanyler og BS måleapparater uden bevilling
Bilag til F3.12 Levering af diabetesprodukter til Vestegnens Indkøbsforum
F3.13. Rengøring af hjælpemidler
F3.14 Sengesensor "Safebed Emfit"
F3.14 Bilag 1_ Quickguide Safebed
F4 IT og dokumentation
F4 - Brugervejledning til Sundhedsjournalen
F4 - Vejledning for adgang til Sundhedsjournalen via knapløsning i Nexus for Brøndby Kommune
F4.1.0. Brugeroprettelser i Citrix og Nexus
F4.1.1 Introduktion til vikarer i plejen
F4.1.1. Bilag - informationsbrev
F4.1.3. Instruks vedr. nedbrud på Nexus
F4.2. Billeddokumentation i forbindelse med behandling og pleje
F4.2.1 Rekvirering af hjælpemidler på ældrecentrene
F4.4.2. Fritagelse digital post
Bilag til F4.4.3. Sikker mail - vejledning til Æ&O
F4.5. Ekstern elektronisk kommunikation mellem hospital og kommune (MedCom aftale)
F5 Arbejdsmiljø
Bilag 1 til F5.1.1. Funktionsbeskrivelse for forflytningskonsulent
Bilag 2 til F5.1.1. Funktionsbeskrivelse for forflytningsvejledere
Bilag 3 til F5.1.1. Årshjul for netværksmøder
Bilag 1 til F5.1.2. Retningslinjer for soloforflytning
F5.1.3. Borgere der har brug for hjælp til at komme op efter fald
F5.1.4. Brug af lift ved personforflytning
F6 Administrative opgaver
F6 Håndtering af klagesager i Æ&O
F6.1. Oprettelse af fælles instrukser i Ældre og Omsorg
F6.2. Kontering af tolkebistand
F6.3. Instruks vedrørende fuldmagter til pensionstræk i forbindelse med Udbetaling Danmark
F6.5. Kvalitetsstandarder - Revidering
F6.6. Kommissorier, arbejdsgrupper, skabelon
F6.7. Projekter med bevilgede midler eksternt og internt
F6.9. Samarbejde om borgere uden netværk Ydelsesservice og Ældre & Omsorg
F6.10 Midlertidige pladser i almindelig plejebolig eller i bolig i et demensafsnit
F6.13. Behandling af sager fra Arbejdstilsynet
F6.16. Undervisningshonorar i ÆO
F6.17. Instruks vedr. rekvirering af tømrer
F7 Vikarkorps
F8 Visitation
F9 Akutteam
Kontakt
.